23.1.18

Michaela Bůnová: Minecraft i roboti ve výuce. Školy zavádějí nové trendy, ale jde to pomalu

S nástupem digitálních technologií a očekávanou robotizací je změna školních osnov nevyhnutelná. Shodli se na tom odborníci na vzdělávání na konferenci DigiMap, kterou pořádala Praha 12 v sídle Microsoftu. Některé školy už na to reagují tím, že zavádějí inovativní výukové metody, kdy učí děti pomocí robotů nebo počítačových her.

Z článku v iDNES.cz vybíráme:

Například na gymnáziu v Sušici už několik let funguje robotický kroužek, který vede Štěpánka Baierlová. Kroužek je zaměřen na práci se stavebnicí Lego Mindstorms, konstrukce a programování jednoduchých robotických modelů.

„Robotika může pomoct rozvíjet logiku, matematickou gramotnost, práci v týmu, kreativitu, umění se rozhodovat, čtenářskou a digitální gramotnost, pracovitost, prezentaci a obhajobu vlastních myšlenek i pozitivní vztah k sebevzdělávání,“ říká Baierlová.

Učitelé i rodiče podle ní mohou děti přivést k robotům přes robotické stavebnice, 3D tisk nebo robotické hračky. Jednou z nich je například Ozobot, kterého pomáhal vyvíjet český vývojář Ondřej Staněk pro americký trh. K dostání už je ale i u nás.

Žádné komentáře:

Okomentovat