28.3.17

Martin Štolc: Corinth Classroom

Recenze známé aplikace, která je schopná dokonale zobrazit mnoho ve výuce používaných objektů – otáčet je, dívat se dovnitř a podobně.

Firma Corinth

Na začátku všeho je vždy myšlenka! Jedna taková se zrodila v hlavě IT odborníka Daniela Skláře, který se společně se svým kamarádem, ekonomem Ondřejem Homolou, rozhodl spustit vlastní podnikání. 25. května 2011 společně založili firmu, která dnes nese jméno Corinth s. r. o., a jistě tohoto kroku ani jeden nelitují. V současné době má firma pět společníků a základní kapitál převyšující 10 milionů Kč. [1]

Firma Corinth je český start-up a zabývá se vývojem vzdělávacích 3D aplikací. Její interaktivní 3D modely mohou pomáhat při výuce mnoha předmětů. Archiv v současné době zahrnuje 10 tematických okruhů (lidská biologie, biologie zvířat, biologie rostlin, paleontologie, chemie, fyzika, geometrie, astronomie, geologie, kultura) s více než 1000 interaktivními modely.

Za relativně krátkou dobu své existence Corinth v ČR zvítězil v soutěži „Podnikatelský projekt roku 2012“ v sekci CzechAccelerator a se svými produkty získal ocenění Microsoft Partner of the Year 2013 a 2014. Může se pyšnit ale i několika zahraničními oceněními. Například Most Innovative RunnerUp v rámci renomovaného programu SIIA Innovation Incubator americké asociace The Software and Information Industry Association, která vyhlašuje nejlepší firmy ve vzdělávacím byznysu již skoro třicet let.[1]

Ačkoliv se jedná o českou firmu, orientuje se i na zahraniční trh. Aplikaci využívají učitelé a studenti po celém světě. Firma má svoje zastoupení pro USA v Silicon Valley v podobě sesterské firmy LifeLiQe Inc. Tato její odnož se stala oficiálním partnerem firmy HTC Vive, zabývající se nástroji pro virtuální realitu (brýle a ovládací prvky). Primárním cílem směřování Lifeliqe je právě virtuální realita.[2]

Produkt a jeho popis

Jak aplikace Corinth funguje, si můžeme prohlédnout na následujícím videu:

CC Inventions



Jde vlastně o velkou vizuální knihovnu výukových interaktivních 3D modelů pro základní a střední školy. Tato učební pomůcka byla vyvinuta ve spolupráci s učiteli, studenty a top univerzitami po celém světě a stále se rozvíjí. Vysoce napomáhá názornosti ve výuce, porozumění látce a především zvyšuje zaujetí žáků.

Aplikace je v současné době dostupná ve více verzích. Ty starší s názvem Corinth Classroom již ale brzy přestanou být nabízeny. Zůstane pouze jediná aplikace Corinth, která bude dále rozvíjena.

Aplikace Corinth nabízí:
  • 1000+ 3D interaktivních modelů včetně detailů částí;
  • možnost zvýraznit jakoukoli část modelu pro komplexnější představu;
  • zoom a 3D otáčení modelů pro detailnější pohled;
  • nástroj pro vyhledávání podle názvů a klíčových slov;
  • možnost přepínat mezi jednotlivými jazykovými verzemi a zobrazení dvou jazyků zároveň;
  • funkci pořízení snímku obrazovky pro vytváření obrázků;
  • možnost k modelům vkládat vlastní poznámky;
  • integraci s MS Office 2013 a 2016 pro použití modelů v prezentacích a dokumentech;
  • funkce augmentované reality.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz.

Tento článek vznikl jako studentská práce.

Žádné komentáře:

Okomentovat